Tuesday, August 16, 2011

Bunyi Haiwan


Cikgu : Baik anak-anak murid.... pagi ni kita akan belajar mengenal bunyi haiwan. Fairuz, macam mana bunyi ayam berkokok?

Fairuz : Kok kokk kokkkkk!!!!!

Cikgu : Bagus Fairuz... Amy, buat bunyi kucing pula..

Amy : Meowwww

Cikgu : Amboi, manja kucing tu ya.... Udin, buaya bagaimana pula bunyinya?

Udin : Fewittt! Hai, Cik Adik! Sorang jer...? Abang temankan ya...

Cikgu : Bunyi buaya apa tu???

Udin : Buaya darat cikgu!!







Suka Gambar: Mandi Dimana2.

Anda jenis yang sangat pembersih. Ini cara yang mudah untuk anda mandi dimana2 saje pun. :)





source: ilol




Sunday, August 14, 2011

Suka Video: Pak Cik Legend

Dah tengok gambar kat post tadi, cube tengok video ni pulak. hehehe








Suka Gambar: Cuba Jangan Senyum Masa Aku Marah!!

Kalau kamu hebat, tengok gambar ni and jangan ketawa, jangan senyum pun. boleh?


So ada yang hebat x? Susah kan nak menahan senyum. Kih kih kih.. :D






Monday, August 8, 2011

Fakta antara Lelaki dan Perempuan

lelaki vs perempuan 1. Rata-rata perempuan tidur lebih lama 1 jam saat malam dari pada lelaki. 2. Bayi perempuan cenderung lebih cepat berjalan dan bercakap, bayi lelaki 2 bulan lebih lambat.
3. Lebih banyak kehamilan dan kelahiran dengan komplikasi (gangguan) saat mengandung bayi lelaki berbanding bayi perempuan. 4. Rata-rata berat otak laki-laki lebih berat 1.4 kg daripada berat otak perempuan. 5. Penggantian kelamin lebih banyak dilakukan oleh lelaki. 6. Perempuan tidak mampu menahan dingin disebabkan permukaan kulit yang lebih besar, sehingga lebih suka pada suhu ruang yang lebih hangat. 7. Lelaki lebih suka berterus terang sesuai tujuannya, sementara pembicaraan perempuan terputus-putus dengan keraguan dan perasaan. Disebabkan serabut penghubung antara belahan otak kanan ( intuisi ) dan kiri ( logika ) lebih sedikit pada perempuan. Sehingga ekspresi perasaan lebih mudah terjadi pada perempuan. 8. Perempuan lebih baik pancainndera penciumannya disebabkan tingginya hormon estrogen yang diketahui sebagai aktivator reseptor penciuman. 9. Perempuan mempunyai 75 % lebih banyak kelenjar keringat/peluh ( yang menghasilkan bau badan ) daripada lelaki. 10. Kemampuan pancaindera lelaki untuk merasa masam, manis dan masin lebih rendah pada perempuan. 11. Lebih dari dua kali pada perempuan cenderung homoseksual (menyukai sesama jenis) pada usia 45 tahun daripada laki-laki. 12. Pada saat usia tua perempuan mengalami kerosakan rambut, pada usia yang sama sebagian besar lelaki mengalami kebotakan. Kebotakan disebabkan produksi berlebihan dari hormon androgen (hormon lelaki ). 13. Kira-kira 48 % lelaki mendengkur ketika tidur, hanya 22 % pada perempuan. 14. lelaki lebih banyak memilih merah, dan perempuan warna biru. 15. Perempuan rata-rata 153 saat berada di toilet, laki-laki 113 saat. 17. Satu berbanding empat, perempuan dibanding laki-laki yang berbicara gagap. 18. Penelitian di Amerika, perempuan menggunakan waktu hampir 2 kali lebih banyak untuk berbelanja dibanding laki-laki. 19. Perempuan secara umum yang lebih menentukan corak dan gaya pakaian yang dipakai. 20. Penelitian di England, anak laki-laki lebih mudah dibohongi/diperdaya daripada anak perempuan betul ke x ek? hihi

Sunday, August 7, 2011

Game Vs Woman

Betapa pentingnya video game pada seseorang lelaki... hehehe